Home

paastafel pasen seizoenstafel  antroposofische pop lente Dymph van der Gun

Ik zette de seizoenstafel klaar in de aanloop naar Pasen. Eindelijk kon mijn lentepoppetje met haar narcis tevoorschijn komen. Toen ik haar voor het eerst zag waar ik haar kocht, schoten de tranen me in de ogen. Ik weet niet wat dat is met die popkes. Ze raken altijd iets dieps in mij. Je mag me gerust een watje noemen, hoor. Klopt ook. Niets maakt mijn hartje zo zacht als een antroposofisch natuurpopje.

paastafel pasen antroposofische pop lente Dymph van der Gun

paastafel pasen Dymph van der Gun 

Dit zijn hoogbejaarde kuikentjes. Ze zijn duizend jaar geleden gemaakt door mijn oma.

paastafel seizoenstafel pasen Dymph van der Gun

paastafel seizoenstafel paashaas Dymph van der Gun

Net als de paashaas, trouwens. Onder haar rokken verbergt ze een gewatteerd mandje waar je eieren in warm kunt houden. Ze is, zeg maar, een eiermuts. 

paastafel seizoenstafel pasen Dymph van der Gun

Met eiermuts-helpertjes.

paastafel seizoenstafel pasen Dymph van der Gun

paastafel seizoenstafel pasen Dymph van der Gun

En wat moet er dan in dat mandje met stro? Paaseitjes, natuurlijk! Volgend weekend, met Pasen. Want wat je in de tuin vindt, mag je opeten.

vogelhuisje raamstickers tuinvogels Dymph van der Gun

Was er nog nieuws op vogelgebied? Ja. In het vogelhuisje woont tegenwoordig een kuifmees en op het dak een houtduif.

raamstickers tuinvogels Dymph van der Gun

Ik vind trouwens wel dat die tuinvogels tegenwoordig erg wanordelijk vliegen.

tekening ekster vogel drawing magpie Dymph van der Gun

En met de vogeltekeningen loopt het gesmeerd. Er zijn drie eksters af en ik heb er mooie lijsten bij gekocht. Wil je ook een vogel kopen? Mail me dan maar even op info at dymphvandergun punt nl.

4 thoughts on “Paastafel

  1. Goh, een kuifmees! Ik vroeg me toevallig net af (echt waar) waar je die in Nederland in je tuin zou krijgen. Bij jou, waar anders?

reageer

