Home

Ik maakte een paar foto’s voor je op een mooie dag, maar eigenlijk was het een mooie week.
notenboom akker tuin foto Dymph van der Gun

In de tuin verandert de winterse schoonheid van koel licht op kale takken en witte rijp op de geploegde akker langzaam in het licht van de vroege lente. Met elke dag iets meer kleur en iets meer warmte.

madeliefje foto Dymph van der Gun

voorzaaien foto Dymph van der Gun

Binnen kiemden sommige zaadjes die ik met de peuter voorzaaide al in twee dagen.

de vlerkjes van het piepkuiken foto Dymph van der Gun

Het piepkuiken sloeg deze week na een half jaar onder de vleugels van -afwisselend – papa en mama nu voor het eerst haar eigen vlerkjes uit. Ik ging van twee dagen werken weer naar drie en zij ging twee ochtenden mee naar de gastouderopvang van haar peuterbroer. Het dappere zonnekind deed het beter dan haar moeder. Die voelde het eerste loslaten (eigenlijk het tweede, het eerste afgrijselijke loslaten ervoer ik bij haar geboorte) in een bonkend moederhart en een besef dat dit het afscheid was van het tijdperk van de pasgeborenen.

gele schoenen foto Dymph van der Gun

Het grote kuiken, de peuter, is eigenlijk al geen kuiken meer. Ergens in het afgelopen half jaar is hij groot geworden. Ik zie hoe hij langzaam maar zeker steeds meer toe is aan een grotere wereld, verbaas me iedere keer dat ik in zijn ogen kijk over de peilloze diepte ervan, over de glimp die ik er opvang van een echt mens, een rijke ziel, een eigen binnenwereld. Ik begin nu te voelen dat hij straks, na de zomer, als vanzelf klaar zal zijn om te gaan kleuteren op school, iets wat ik me eerder niet voor kon stellen. En zo ben ik er zelf ook steeds iets meer klaar voor. Als vanzelf. Van twee ochtenden bij zijn lieve gastouder ging hij het afgelopen half jaar naar een ochtend peuterdans erbij, en deze week een ochtend peuterspeelzaal erbij. Hij leeft er zo van op, en ik vind hem zo mooi. Zo groot, en zo grappig. Zo sterk en lief. Er is nog geen dag in zijn leven geweest dat ik minder verliefd op hem was dan de dag ervoor.

theepot foto Dymph van der Gun

In de stad vonden we dan ein-de-lijk de felbegeerde gele schoenen voor hem en in de kringloopwinkel een theepot die graag met mij mee wilde. Had ik nog geen theepot, dan? Nee, deze niet. En wel heel veel thee.

instagram Dymph van der Gun

Voor het tekenwerk begaf ik mij op Instagram (onder de schuilnaam  dymphvandergun). Met een onscherpe foto, nog wel.

boeddha foto Dymph van der Gun

katjes foto Dymph van der Gun

lachende boeddha foto Dymph van der Gun

Op Instagram vind je me dus als dymphvandergun. En hier ben ik op twitter, mocht je daar ook zijn. En als we het dan toch over volgen hebben: als je onderaan deze pagina je mailadres invult, krijg je bij elk nieuw logje op dit blog een mailtje in je inbox. Hoef je nooit meer zelf ergens aan te denken en mis je niks. Wat kunnen ze tegenwoordig toch veel, hè?

reageer

