Home

wilgenhut mist foto Dymph van der Gun We wonen aan de rand van het dorp, waar zich enkel nog een akker uitstrekt tot aan de rivierdijk aan de horizon. Behalve als het mist. Als het mist, wonen we aan de rand van de wereld.

Op de wilgenhut wacht een merel op zijn dagelijkse ontbijtje van zaadjes.

’s Nachts heb ik apocalyptische dromen over kolkende lava en meteorietenregens waarvoor ik vlucht in grote kathedralen of waaraan ik ontsnap in een lift die op het hoogste punt in een helikopter verandert. Maar het kan ook rustiger: ik droom elke nacht dat ik word opgegeten door de dieren waarvoor ik moet zorgen. Geiten. Of vissen.

Nee, dan liever de stille koelte van de ochtendmist, zo vlak voordat de dag ontwaakt. wilgenhut mist foto Dymph van der Gun

2 thoughts on “De rand van de wereld

reageer

