Home

Ik realiseer me dat je elke ochtend wakker wordt, lieve lezer, met op je lippen de vraag: ‘Hoe zou het met Dymph zijn?’ Nou, het gaat goed, hoor. De baby is ergens tussen de vijf en de zes maanden en als ik niet beter wist, zou ik denken dat ze door de zon zelf op aarde was geplant. Het is een doener met een grote smile en sterke knuistjes. Daar gaan we nog veel lol van beleven. De peuter doet dingen met potlood en papier waar ik van onder mijn stoel klap van verbazing en ontroering. Niks niet beginnen met kopvoeters. Hij begint na drieenhalf jaar kleurrijk krassen eerst maar eens met een bestelbusje inclusief sportvelgen, logo op de zijkant en grille met koplampen. Dat deed hij toen ik zei: “Bij natekenen vertellen je ogen gewoon aan je handen wat ze moeten doen.” Waarop ik een speelgoedautootje bij zijn papier zette en hij begon. Man is net op vakantie geweest, een paar dagen in zonnig Lissabon, en dat is fijn want als hij terugkomt van vakantie krijg ik altijd ineens heel veel kusjes.

En ik zelf? Het lijkt wel alsof het leven even on hold is gezet in winterstand. Er gebeurt weinig, zelfs in mijn anders vaak zo stormachtige binnenste, en de dagen gaan van kusje naar knuffel naar peuterdansjes naar slaaptekort naar borstvoeding naar poepluier. En op het ZZP-kantoor naar leuke klussen waar een eind aan komt en die vervangen mogen worden door andere leuke klussen. Het is stil, het regent tegen de ruiten en ik doe niet eens moeite om elke dag onder de douche te gaan. Kortom: ik ben vies maar gelukkig. muis mouse drawing tekening Dymph van der Gun vogel bird drawing tekening Dymph van der Gunmol mole drawing tekening Dymph van der Gunmuis mouse drawing tekening Dymph van der Gun

7 thoughts on “Vies maar gelukkig

reageer

