Home

Ik maakte met Zoon een lampionnetje voor Sint Maarten.

lampion paddenstoel

Hij versierde de muren en kleurde de kabouter. Hij plakte helemaal zelf de stippen op de hoed. In mijn paddenstoelenlampion, met watjes als stippen op het dak, flakkerde vroeger een waxinelichtje. In deze lampion hangt een elektrisch lampje. We liepen in Groningen altijd langs de deuren en zongen liedjes voor snoep. Hier (vlakbij Nijmegen) lopen we vanavond met de kinderen in een lampionnenoptocht door het dorp.

Ik loop hier met mijn lantaarntje
lantaarntje loopt hier met mij.
Daarboven stralen de sterretjes
beneden stralen wij.

Mijn licht is aan
ik kom eraan
sabimmelebammelebom.
Mijn licht is uit
ik ga naar huis
sabimmelebammelebom.

paddenstoel lampion

lampionnetje paddenstoel

9 thoughts on “Paddenstoelenlampion

  1. leuke lampion heeft hij gemaakt, leuke herinneringen aan St. Maarten lopen. Mooie lampions met echte kaarsje hadden we vroeger, ook een paddenstoel.

    • Ja, dat weet ik nog goed, mam.
      Zoals je al schreef:

      Mien leutje lanteern
      ik zai die zo geern
      ik loopt deur de straotn
      ik kent ja nait loatn
      mien leutje lanteern ik zai die zo geern.

      Mooi Gronings liedje.

reageer

