Home

tekening Dymph van der Gun

Dagboektekenen, of: hoe het hoofd zich met het hart bemoeit.

Gister blogde ik tekst met tekeningen uit mijn schetsboek. Vroeger deed ik dat ook wel eens. Op het oude blog. Vooral op vakantie, los van alles en iedereen. Dan ging ik naar Vlieland en zat ik in een tent gelukkig te zijn en te tekenen wat ik tegenkwam.

Toen begon mijn hoofd zich daarmee te bemoeien. Er kwamen allemaal oordelen die ik niet eens precies herken. Over wat kunst moet zijn en wat illustratie. Over de rol (en de status) van beeld en van tekst. Over dat anderen dit ook al doen en over originaliteit. En of zij het beter doen.

Oordelen blokkeren van alles.

Tot ik vandaag op een reactie terugtwitterde: ‘ik word er blij van’.

Dat zou het ultieme antwoord op alle kwesties moeten zijn…

6 thoughts on “Dagboektekenen

reageer

