Home

Ze schijnen te bestaan, die blogsters met een wervelend sociaal leven, vier gezonde kindertjes in kekke retrokleertjes, een bevredigende liefdesrelatie met hun levenspartner, de baan waar ze altijd van hebben gedroomd, een opgeruimd huis in kalme kleuren, natuurlijke materialen en geometrische patronen en iedere avond gezonde voeding op tafel. En dan ook nog eens tijd om erover te bloggen.

Of ze nou echt bestaan of niet – ik heb daar zo mijn twijfels over want waarschijnlijk zijn die supervrouwen achter de schermen stiekem ook maar gewoon… eh… mensen – ik ben er niet zo eentje. Ik laat u zorgvuldig alle mooie stukjes van mijn leven zien, de dingen die mij blij maken, de dingen waar ik mooi plaatjes van kan schieten en de kleine momenten tussendoor. Rondom die kleine momenten heb ik gewoon een lange aaneenschakeling van… huishouden. Met chaos en gespleten haarpunten en chagrijnige buien. Ik weet steeds meer over gezonde voeding, maar krijg het lang niet elke dag op tafel. Mijn man is mijn beste vriend en een een droompapa voor mijn kinderen, maar ik weet soms al bijna niet meer hoe dat ook alweer moest met gewoon ‘verkering’ hebben. Onze tuin is heerlijk maar overal staat onkruid. Ons huis voelt goed, is gezellig, comfortabel en meestal redelijk schoon en opgeruimd, maar design is het allerminst. Overal hangen nog de kale peertjes van de verhuizing van een half jaar geleden. Plannen zijn er legio: meubeltjes witten, muurschilderingen maken, lampen en fotolijstjes ophangen. De verwarmingspootjes nou eens echt monteren zodat dat stapeltje plankjes onder de radiator uit kan. Van dattem.

Je begrijpt dan ook wel mijn blijdschap toen ik vanochtend na het laatste gaatje de boor neerlegde en zei: Zo. Dat is klaar.

Wat is klaar? Het nieuwe kamertje van Zoon! Hij heeft nu niet alleen een eigen kamertje (wat zal ik hem missen met zijn bed in de hoek van onze slaapkamer…), maar ik heb er ook nog eens flink mijn best op gedaan. Ik lijk potdomme wel een superblogster met een perfect leven. Wastafel verwijderd, muren een kleurtje, wandschildering gemaakt, kastjes aan de muur, kleedje, gordijntjes. Retroplantje in retrorobloempotje. Lamp aan het plafond. Net echt. Met enorme dank aan Man trouwens voor het meeste uitvoerende werk.

Zo. One peertje down, twelve to go.

Dymph van der Gun

8 thoughts on “One peertje down

    • Wat grappig is dat, he? Hoe anders je kijkt. Ik zie alleen de lampen die nog niet hangen en de muren die nog een kleurtje nodig hebben… Ik vind trouwens wel dat het hier heel goed voelt. Het huis zelf is heel fijn en we leven hier wel ook echt heel fijn samen. En die kale peertjes… Ach: een voor een dan maar gewoon.

  1. er zijn andere dingen nodig om van een huis een thuis te maken dan echte lampen en radiator pootjes!
    Maar evengoed een heerlijk gevoel als er soms toch wat afgeraakt.
    Nu even een leegte op jullie kamer als Zoon naar zijn eigen kamer vertrekt, maar hij zal vast nog wel eens komen buurten. En het is allemaal voor het goede doel toch, straks mag dochter haar plekje bij jullie op de kamer hebben.

    • Je hebt helemaal gelijk over dat ‘thuis’. En ook over dingen afmaken 🙂
      En Zoon komt elke ochtend lekker wakker worden in het grote bed, dat schaffen we nooit meer af! En samen slapen als hij ziek of sneu is gaat natuurlijk ook gewoon door.

  2. Wat goed, heerlijk om iets weg te kunnen strepen. Wat betreft die mooie blogwereld: It’s all an illusion! Dat maakt het zo heerlijk om te lezen. Even wegdromen. We modderen voort en het is ene grote bende hier, want ik ben druk aan de maak en dan houd ik geen huis. Maar het is wel reuze vakantie-achtig. En heul gezellig. Opblijven en uitslapen. En mijn baby wordt donderdag vijf! Dus. Geen tijd om te bloggen;-)

    Wat zie je er prachtig zwanger uit!

    • Gut, een baby van vijf… Ja zo snel vliegt het allemaal. Hiep, hiep!
      En wat goed dat je de boel de boel kunt laten als je lekker aan het maken bent. Geniet ervan!

  3. Remember: in de kale snoertjes boven de deur in jullie vorige huis zag ik zomder lenzen een engel. Het is altijd ergens goed voor!

reageer

