Home

croissantjes

Op eerste Paasdag bracht ik de mannen ontbijt op bed.

paaseieren zoeken

Daarna bleek de paashaas allemaal eitjes te hebben verstopt in de tuin. En hij heeft mijn smaak, die rakker, want het waren eitjes van Tony’s Chocolonely.

paastafel

We zetten de eitjes bij onze paastafel.

paaseitjes

Ik vond dat weer allemaal prachtig staan, maar Zoon wilde de eierdoosjes liever dicht hebben. Eentje bovenop, en eentje ergens een beetje achter.

koffie met chocola

Bij de koffie pakt Zoon voor ons allemaal een eitje uit. Ik kreeg een groene, de enige die ik echt niet lekker vind. (Sorry, Tony). Daar zit namelijk praline in. Brrrr, de gruwel. Man hielp me met een stiekeme ruil-actie.

het ruist buiten

Het duurde even voordat ik me voor het open raam realiseerde wat er nou anders was aan de wind. De bomen ruisen! En voor ruisen heb je blaadjes nodig. Tot nu toe hebben we de bomen hier alleen kaal meegemaakt. Ik kan me geen mooier geluid indenken.

leesvoer

Ik neem me voor om dit Paasweekend in dit leesvoer te bladeren. ‘Hahahahaha!’ kakelt het tot in de uithoeken van het huis-, tuin en peuteruniversum. ‘Dat zullen we nog wel eens zien.’

de was is

De was doet niet aan Paasdagen.

buik

Selfie van mijn buik. Komt niet van de paaseitjes, hoor. Zit een kindje in.

vijgenbrood

Man bakt een vijgenbrood. Ik zal dat nog even herhalen, omdat het zo goed klinkt: Man bakt een vijgenbrood. Hij leert mij, de vrouw die niet aan feestdagen deed, dat feestdagen feestdagen zijn als je er zelf een feestje van maakt. Als je ze markeert in de continuiteit van het jaar en er rituelen aan koppelt. Hij doet dat vooral door de keuken in te duiken. Ik word daar gelukkig van.

brood bakken

Hup, de oven in.

vogelnestje

Kan ik met Zoon nog even naar de speeltuin voor ons huis. Kinderen hebben er een vogelnestje gevonden.

zand voor het terras

Iemand nog een halve kuub zand? Komt onder ons terras vandaan. Kijk maar achter die zandbult: daar wordt nu hard gewerkt aan nieuw gras. (Kiem dan! Kiem!).  Gratis ophalen, dat zand, komende week gaat het weg. (Kijk maar op Marktplaats en zegt het voort!)

lekker brood

Oeh, de lunch. Met dat zelfgebakken brood. Smullen! Met jam!

paaslunch

Paaslunchslagveld.

middagdutje

Als de peuter slaapt, lig ik vaak even hier. Heel fijn, maar ook pure noodzaak, instortingsgewijs.

wilgenhut

Jij  wordt natuurlijk elke ochtend wakker, lezer, met de prangende vraag: Hoe gaat het eigenlijk met de wilgenhut van Dymph?

wilgwnhut

Nou, zo. Dat bot werkelijk aan alle kanten uit.

goudsbloem

Jonge sla goudsbloem

Alles kan ik verdragen,
het verdorren van bonen,
stervende bloemen, het hoekje
aardappelen kan ik met droge ogen
zien rooien, daar ben ik
werkelijk hard in.

Maar jonge sla goudsbloem in september april
net geplant, slap nog,
in vochtige bedjes, nee.

(Vrij naar Rutger Kopland)

zandbak natuurspeeltuin

Wij hebben een natuurspeeltuin voor de deur. Dat betekent een helemaal groen uitzicht vanuit onze woonkamer en superfijn spelen voor Zoon.

natuurspeeltuin

Vroeger hebben hier indianen gewoond, denk ik.

broodje falafel

Man fabriekt broodjes falafel voor ons.

afwas

En na het eten verschijn het afdruiprekje op het aanrecht. Ken je dat woord nog? Afdruiprekje? Ontzettend jaren ’80. Kortom: de vaatwasser is stuk.

jasmijnthee

Als het kuiken slaapt, nemen wij groene jasmijnthee met paaseitjes en kijken we naar deze film:

film

Die ik iedereen ten sterkste wil afraden. Hoewel ik wel helemaal tot het eind wilde kijken, dat dan weer wel. Maar ja, dat zal wel komen door de liefde. Man keek hem niet uit, die kreeg halverwege jeuk. Ik zag hem al steeds krabben aan zijn baard, dan weet je het wel. Hij heeft de rest van de film naast mij recensies van de film zitten oplezen en heel hard zitten lachen om hoe slecht hij ook door anderen gevonden werd.

Ik wens je nog een fijn staartje Paasweekend!

8 thoughts on “Paasplog

  1. Wat een heerlijk paasplog! Fantastisch dat je zo in de paassfeer bent dat je zelfs je buik mee laat doen, je buik als paasei, met een verrassing er in. Als een soort kinder surprise ei, maar dan met een heus kindje er in. Hoei!

    Ik moest twee keer lezen: afdrui-prekje?

  2. Oooh, dat bróód. Door man! Wauw. En de eitjes van Tony, die hadden wij niet. ‘k Wist er niet van. Maar wel heel veel ander lekkers, minder verantwoord waarschijnlijk, maar evenveel van genoten.
    Wat heb je een prachtige babybuik! Fijne avond nog! X

reageer

