Home

Ik had zo verzonnen dat zolang de wilgenhut nog niet bepaald een groene oase was, hij wel wat bloemen kon gebruiken. Lathyrus had ik mij voorgesteld, dat klimt zo lekker en bloeit zo weelderig. Dan kon die hut ondertussen rustig aan zijn wortels en bladerdak werken, deze zomer. Ik plantte de zaadjes binnen om te ontkiemen en zette meteen maar potjes met wel 20 soorten zaad in de vensterbank, ik had tenslotte een nog volledig te ontginnen tuin en vele wilde plannen en zoete dromen daarvoor.
wilgenhut
En terwijl ik vanmiddag geduldig naast de potjes zat te wachten tot het zaad zou ontkiemen, knipte en plakte ik een paar envelopjes voor lieve vrienden die ook wel wat zaad wilden.
bloemen tekenen
De peuter sliep, de zon scheen, Man poetste in de tuin zijn motor en ik… tekende.
En meer is er dan ook even niet.
tekening oost-indische kers
tekening cosmea
tekening klaproos
tekening stokroos
bloemen tekenen

13 thoughts on “De wilgenhut (3) en bloemen tekenen

    • Dank! Ik hoop het. En de eerste die er blij van werd was ik, dus dat is een goed begin. Ik vergeet altijd weer hoe lekker het voelt om echt even helemaal op te gaan in het tekenen.

  1. Mooi, die envelopjes, en het idee van de lathyrus om jullie hut. Dat wordt een heerlijke kleurige, geurige plek deze zomer.
    Een beetje brutaal misschien, maar mocht je nog een beetje stokroos zaad over hebben, dan houd ik me aanbevolen…

  2. Hoi Dymph,
    Wat leuk die vlot getekende zadenzakjes. Je hebt een mooie hand van tekenen, net zo als zaad strooien, uit de losse pols.
    Als je nog klaprooszaad, akelei en goudsbloem over hebt, graag.
    Ik kom zelf om in de Oostindische kers- en stokrooszaad.
    Liefs Corrie

    • Ach het is zo fijn, als het lukt om te tekenen zonder er al te veel bij te denken en er niets steeds van alles van te vinden…
      Ik stuur je wat klaproos en akelei. De goudsbloem is bijna op en de laatste zaadjes stop ik begin mei hier in de grond, als we de borders hebben aangelegd.

      • Corrie, als je wilt stuur ik je wat goudsbloem zaadjes. Ik vond nog een oud zakje laatst. Ten minste houdbaar tot 2012, wel goed dik zaaien dus.
        Goudsbloem zaait zich hier zo goed uit in de tuin dat ik het niet meer zelf hoef te zaaien.
        Stuur me je adres maar als je interesse hebt.

  3. Ik heb wel de dropplant voor je, zowel plantjes als zaad.
    De plantjes van de afgelopen jaren moeten nog tevoorschijn komen, over een maandje, dan kan ik wel wat voor je uitsteken en aan je moeder meegeven. Zaad stuur ik naar je op.
    De dropplant is een vaste plant, wordt ca. 75 cm hoog en heeft lavendelkleurige bloemaren (ca. 10 cm lang) en de plant ruikt echt naar drop als je het blad tussen je vingers fijn wrijft. Vind het wel een plant bij jou passen.
    En hij zaait zich uit, ook nooit weg.

  4. Pingback: Overvloed en de ruige man met baby | haal adem. glimlach.

reageer

