Home

Vooruit, een plog:  fotoverslag van de dag. Omdat iedereen het doet en ze zo leuk zijn om te lezen. Dit is vrijdag 24 januari in foto’s.
Plog Dymph
Ik kruip als eerste naar beneden. Ik was van plan om vroeg op te staan zodat ik even kon tekenen, maar dat komt er niet van. Zoon woelde de hele nacht en – omdat we samen slapen – ik dus ook. En als je samen slaapt en het kind moet overgeven, sta je dus in het holst van de nacht geen ledikantje te verschonen, maar een heel tweepersoons bed. Je hoort het al: het wordt een dag met een zieke peuter.
Plog Dymph

Mijn ontbijt. Thee, cornflakes, melk, fruit.plog Dymph

Wie ziek is, mag lekker op de bank. Met de Teletubbies.
Plog Dymph

Kunnen de wasmachine en ik elkaar ook weer wat beter leren kennen.
Plog Dymph

En nu ik hier toch sta: zie je die blokken van glas tussen onze douche en wastafel? Altijd al willen hebben. Serieus. Zitten ze zomaar in de badkamer van ons nieuwe huis.
plog Dymph

Vooruit, nog een Teletubbies. Kan mama toch nog even tekenen.
Plog Dymph

Ik teken mijn auto. Voor mijn blog Elke dag een tekening.
Plog Dymph

Zo ziet hij er echt uit, hoor. Zie maar. Daar staat mijn rode bolide, achter het hek bij de achtertuin. Ik hou van dat oude bakkie.
plog Dymph

Zo vindt Zoon trouwens dat mijn auto eruitziet. Dezelfde interpretatie als mijn tekening, als je het mij vraagt. plog Dymph

Na de Tubbies komt hij bij me zitten tekenen. Het fijnste wat er is.
plog Dymph

De tweede poging tot ontbijten was erin gebleven, dus nu maar voorzichtig een snack proberen.
plog Dymph

Skypen met mijn moeder is een feest, want ze houdt er vandaag een ware poppenkast op na.
plog Dymph

Lunchen met guacamole en boterhammen. Na een hap wil hij slapen.
plog Dymph

En ook al moet ik af en toe even gaan troosten en gezelschap houden bij het slaapje: ik kan allerlei nuttige dingen doen in de middag. Ik haal een was af, hang een was op en stop er weer een in de wasmachine.
plog Dymph

Vrijdag is eigenlijk mijn vrije dag, maar ik pak toch nog twee uur werk mee. Je kunt altijd werken: het voordeel EN de valkuil van de zzp’er. Teksten tikken in het thuiskantoor op zolder.
plog Dymph

Met thee en fout snoep. Hoewel Katja in deze zak geen gelatine heeft gestopt, dat scheelt weer een paar beesten. Dat dan weer wel.
Plog Dymph

Man is vandaag weg van acht tot acht. Na zijn werk wil hij nog boodschappen gaan doen voor vijf dagen, de held, dus ik tik een boodschappenlijstje. De laatste uren zon doen iets woests met het licht, buiten.
plog Dymph

Kijk maar. Dit zie je vanaf onze keukentafel. Elke dag genieten in dit nieuwe huis.
plog Dymph

Na het lekker lange slaapje even naar de biologische boerderij in ons dorp. Vaste prik op vrijdag.
Plog Dymph

Zuivelboerderij Groenhouten.
Plog Dymph

Zo’n fijn winkeltje!
Plog Dymph

Dampende mest.
Plog Dymph

Als we terugkomen, is het alweer donker. We eten ovenaardappelen, doperwten en vissticks.

Plog Dymph

Hij wil niet eten. Alleen maar als een dweil in mijn armen liggen. Tijd om naar bed te gaan.
Plog Dymph

Over de voeten van Man heen nog even samen film kijken. The Messenger. Zo fijn als er een keer een film op tv is die we allebei goed vinden en waar geen reclame tussendoor komt. Zeldzaam genieten. Alleen de laatste vijf minuten blijven geheim, want er moeten boven weer een pyjama en een laken verschoond worden. Waarop ik maar lekker bij het kuiken onder de wol kruip.

2 thoughts on “Plog

  1. Erm manneke, maar ik ga er maar even vanuit dat hij ondertussen weer een heel eind opgeknapt is.
    Wat een heerlijk uitzicht daar in jullie nieuwe huis. Genieten met een hoofdletter G.

reageer

