Home

spot de vogel Ik heb iets gewonnen! Zo leuk! Het is een vogelboek voor kinderen. Spot de vogel. Elke keer dat je een vogel hebt gespot, kun je er een sticker bij plakken. Zoon van twee is nog te klein om er zelf met het boek in de hand op uit te trekken, maar dat duurt vast niet lang meer. Zijn moeder is immers een vogelnerd, die er nog net niet voor dag en dauw op uit trekt om met de verrekijker in de hand in het moeras te gaan liggen wachten op de eerste waarnemingen bij zonsopgang, maar wel elke dag voor het raam zit en dan af en toe opgetogen ‘Winterkoninkje. Winterkoninkje!’ roept. ‘Kijk dan, winterkoninkje! Zo klein!’ Zoon staat bij het glas van de schuifpui en wijst naar de merels op het gras. ‘Als het donker is, slapen de vogels. Nu komen ze eten.’ Het eten bestel ik bij Vivara: pinda’s zonder aflatoxine en zaad dat meer is dan alleen vulling maar ook echt boordevol voedingstofffen zit. En als ik het echt even niet meer weet, lezer, want dat heb ik soms, je kent het misschien wel, van sipte of chagrijn of andersoortig – Nee? Heb je nooit? – dan zijn daar altijd nog de vogels buiten mijn raam. Probeer maar eens. Want wie naar een pimpelmees kijkt, en dan bedoel ik ook ECHT kijken, hè? Dus niet alleen met de ogen maar ook met de rest, die kan niet meer in zijn chagrijnige sipte zijn. Gaat niet tegelijkertijd. Da’s net zoiets als in- en uitademen, dat past gewoon niet tegelijk. Pimpel in, sipte uit. (Tijdelijk, dan toch in ieder geval.)

Maar goed, waar won ik dat boek dus nou? Op de onvolprezen site van Ecomama. Bij de December Quiz. Kijk maar hier. En ik won! Ik won zomaar een leuk boek. Dank je wel, Ecomama!

Pimpel in!

2 thoughts on “Pimpel in, sipte uit

  1. Leuk, wat winnen en zeker zo’n leuk boekje, proficiat.
    Ik kan hier ook zo genieten van de vogels in de tuin. Wij grossieren in mussen en koolmezen. Ook merels, duiven en kauwen komen regelmatig langs. Echt even een geluksmomentje als je de tijd neemt om naar ze te kijken.

reageer

