Home

Zoon speelt binnen met de schatten van buiten. We hadden al een flinke buit en zijn oma vulde hem deze week aan. De Marokkaanse hapjesschaal fungeert als herfsttafel.
herfsttafel

De bollen van de herfsttijloos bloeien zonder blaadjes en zonder water. Ze knuffelen op het tafeltje onder de omalamp met de geurige appeltakken. Ik word daar dus erg blij van, lezer. In mijn woonkamer.
herfsttijloos

Mijn moeder kwam deze week met cranberryjam…
cranberry jam

…en mijn vader met walnoten.
walnoten

En dan zondag op zijn ’s weekends lekker vogeltjes tekenen voor Elke dag een tekening.

koolmees

7 thoughts on “De herfst in huis

  1. Wat een schatje, dat koolmeestekeningetje!!!!

    Het lijkt wel of met de komst van de herfst er weer veel meer vogeltjes in mijn tuin zijn.
    Kool- en pimpelmezen, roodborstjes uit Skandinavië en Rusland om hier te overwinteren, boomklevertjes die een hels kabaal maken, goudhaantjes in de dennen, vier nijlganzen in het naastgelegen weiland, en twee ooievaars waarvan ik hoop dat ze komend voorjaar toch eens gaan nestelen in het ooievaarsnest op de paal 200 meter verderop in het weiland. En voortdurend overvliegende gakkende ganzen.
    Maar toch vind ik het jammer dat de zomer al weer voorbij is.

    Groetjes Corrie

    • Ach, goudhaantjes? Kleinste vogeltje van Nederland, zooo cute!
      Ik verbaas me erover hoeveel deugd ze je doen, die vogeltjes. Als je ze eenmaal leert waarderen ben je volgens mij voorgoed verslingerd.

  2. Wat een heerlijke plaatjes weer. Mooie schaal heb je voor jullie herfsttafel.
    Wij hebben ook al weer druk verzameld. Afgelopen vrijdag lekker in het bos met Meis en Kleine Man. Elk seizoen heeft zo z’n charme, maar een herfstbos met wat zon op de takken is toch wel erg mooi. Eens kijken of ik vanavond nog een logje in elkaar gedraaid krijg.

    • Ja, zon op herfstbos, prachtig. Maar weet je? Ook de mist vind ik betoverend en de regen en de kleurrijke wolken van de steeds later komende zonsopgang. En de geuren natuurlijk. Maar vooral: de energie van de herfst, zo’n zware, volle, tevreden, lome, aardse, krachtige energie. Als van een leeuw die zich volgevreten te slapen legt. Mmmm.

reageer

