Home

Hij kan het allemaal zeggen. Op zijn manier, tenminste:  in steekwoorden, en met veel gebaren en uitroepen als ‘wauw’. Dat we zaadjes in de aarde hebben gestopt. Dat het planten zijn geworden en dat we er stokjes bij hebben gezet. Dat we er elke dag naar hebben gekeken onder het plastic en dat we ze water hebben gegeven. En dat er bloemen aan de plantjes zullen komen als ze groot zijn.

De plantjes zijn groot! Ze kunnen de tuin in. Zoon helpt mee: hij helpt de plantjes dragen, graaft met mama’s schep en geeft alles water wat maar dorst heeft. Sandalen en een bolle romperbuik onder zijn grote zonnepet. Aandachtig, blij, behulpzaam. Elke mier die hij tegenkomt, noemt hij spin. Hij staat er een tijdje naar te kijken om te zien wat ze doen.

Plop! Daar ging ik weer. Ik werd er zo licht van dat ik van vreugde knapte als een zeepbel in het zonnetje. Plop, plop, plop.

Staan de stokjes nog goed?

Staan de stokjes nog goed?

De planten kunnen de tuin in

De planten kunnen de tuin in

Helpen dragen

Helpen dragen

Alvast water geven

Alvast water geven

Ik vind de tuin nu nog kaal, zo kaal en netjes… zo hebben we het afgesproken met de verhuurders. Maar aan het eind van de zomer zal ik bloemen turven: 3 miljoen stuks. Persoonlijk. Let op mijn woorden. En dan is het ook op tafel weer overvloed, net als vorig jaar.

143

4 thoughts on “Tuinieren met een dreumes (2)

  1. Wat een prachtig blog heb je van het tuinnieren gemaakt. Ik ben blij dat ik zelf heb mogen zien hoe behoedzaam hij met de plantjes omging. Hij krijgt vast groene vingers net als oma en moeder. Geniet van je bloemen als ze gaan bloeien!

reageer

