Home

Mijn moeder was er. Ik weet niet hoe ze het doet. Als ik Zoon ’s avonds gewassen en gevoed onder zeil heb, moet ik samen met Man altijd nog een klein dagelijks slagveld wegwerken voordat ik redelijk uitgeblust nog een uurtje op de bank kan ploffen. Waarop ik – puf ontberende- maar al te gemakkelijk naar passief vermaak grijp. Terwijl ik mij veel gelukkiger voel als ik hoofd, hart en handen in plaats daarvan uitnodig om samen een dansje te maken, met inkt en papier. Maar ja, de puf, he? De puf. U kent dat wel.

Maar goed, als mijn moeder er dus is, zorgt ze de hele dag voor Zoon in een huis – hoe doet ze het? – waar de vloer geveegd is, de vaatwasser spint, de was gedraaid en opgevouwen is en het goed versteld. Goed verstellen. Goed! Verstellen! Kent u überhaupt het woord nog? Mijn moeder doet dat er dus gewoon even bij. Bij het voetballen en boekjes lezen. Appeltjes schillen. Knuffels geven. Luiers. Kusjes. Kwijl. Duplo. Puzzels. Speeltuin. Giechels en kietels.

Zodat ik ’s avonds dus ineens een uurtje ga zitten tekenen.
Hoofd stil, hart en handen één.

126
124
125
127

13 thoughts on “Vogels tekenen

  1. vandaag van Marte jouw website gekregen. Wat n mooie , lieflijke tekeningen in al hun eenvoud. Jalours op je lijnen en kleurgebruik! Ik ben fan! Irma

reageer

