Home

Vier stappen en hij slaapt. Het schommelen van mijn lijf, mijn continu bewegende spieren, het brommen van mijn stem dat doorklinkt in de borstkas waar hij stevig tegenaan geplakt zit, benen gespreid, als een kikkertje op mijn rug. Eenmaal weer wakker ziet hij de wereld op onze ooghoogte, als onze gelijke, deelgenoot van wat wij delen, vlakbij onze gesprekken en onder voortdurend handbereik van een knuffel en een babbel.

De draagzak maakt hem tevreden en blij en mij een beetje stoned, in een energiebubbeltje waarin je universum gereduceerd wordt tot elkaar, lichaam, liefde.

De vroege ochtenden van het weekend zijn voor wandelingen. Powered by dreumes, wiens dag elke ochtend immers om 06.00 uur fris van start gaat, lopen we zelfs op zonnige dagen al lang voor de wandelmeute uit langs bos, veld of water. Om voor de lunch weer lang en breed thuis te zijn.

Als u mij zou vragen waar ik nou heel gelukkig van word, echt op zo’n eenvoudige, zachte manier dat alles gewoon even helemaal goed is, dan zou ik zeggen: wijn. Nee, grapje. Dan zou ik zeggen: man, kind, wandeling. Natuur.

Als alles gewoon even helemaal goed is.

Afbeelding

5 thoughts on “Als alles gewoon even helemaal goed is

  1. zo klein, zo fijn!
    Zucht, mooie momenten als je je kindje zo dicht bij je kunt dragen. Ik heb heel wat kilometers gemaakt met Meis in de draagdoek. Met Kleine Man iets minder. Maar ’t is zo heerlijk om ze zo dicht bij je te dragen en lekker samen buiten te zijn.

reageer

