Home

Omarmen wat er is. Al vanaf de eerste keer dat ik een boek van Eckhart Tolle las, jaren geleden, krijg ik de boodschap voorgeschoteld. De kracht van het moment: het geluk schuilt in het ZIJN. Hier, nu, in dit moment, en in het volledig aanvaarden van dat moment. Ik leer het in het boeddhisme, in het dieper en dieper durven zinken in bewustvol gewaarzijn, in het ZIJN. In het aanvaarden van wat is. Ik leer het in sensitief ouderschap: in het overboord gooien van misleidende informatie uit de reguliere zuigelingenzorg en conventionele opvoedmethodes, in het kijken en luisteren naar mijn kind, in het gewoonweg aanwezig zijn en werken met wat zich aandient, vol aanvaarding van wat IS. Ik leer het van het werken met energie, van het universele veld waar wij allen in bewegen en dat ons allen verbindt, van de energie die uit mijn handen stroomt, van de energie die ik leer ontvangen van bomen en aarde en hemel hoog boven mij. Voel dit, Dymph, voel deze energie en onderga in dat aanwezig zijn de kracht en de groei, het stromen en de verbinding die je voedt. Ik leer het van tegeltjeswijsheden op twitter, op websites, in boeken, gesprekken en op de labeltjes van mijn thee. Omarm wat er is, aanvaard wat er is. Daarin schuilt het geluk. Niet omdat je dan genoegen neemt met minder dan waar je naar verlangt, maar omdat je verlangen nooit vervuld zal worden als je niet begint met het hier en nu.

En toch HOORDE ik de boodschap pas afgelopen weekend, uit de mond van mijn man. En ineens verschuift er van alles. Ineens bewegen hemel en aarde op hun plek en kan ik weer stappen. Stap, stap, stap.

Liefde.
Aanvaarding van het moment.
Omarmen wat is.
Zijn.

Ik ben: hart open, kwetsbaar, bevreesd.

108

4 thoughts on “Liefde

reageer

