Home

Zondagmiddag. Buiten rijden allerlei grote wagens voorbij met hossende mensen erop. Ze hebben een biertje in de hand en malle kleding aan. Ik kom uit Groningen. Ik hoop dat zoon er doorheen slaapt. Ik gun hem het carnaval van harte, omdat hij nou eenmaal hier op zal groeien, in de omgeving van Nijmegen, maar nu nog even niet. Nu is hij één jaar en heeft hij gewoon een middagslaapje nodig. Volgend jaar zien we dan wel verder hoe dat moet met dat integreren van zijn moeder in de zuidelijke regionen. Zucht…

P1080482

Ondertussen blog ik een logje met de foto’s van gisteren. De kerstster is hier niet alleen voor de kerst. Hij helpt me de hele maand december en januari de donkere uurtjes door. Nu heb ik hem weer in de kast gelegd. We gaan weer naar het licht toe, ik voel het aan alles. Ik hou zoveel van die papieren ster met zijn gouden schijnsel. Jaren geleden aangeschaft in Stockholm, inmiddels hier en daar gescheurd. Zoon vindt de reflectie van de lichtjes in het raam het mooist. Als hij tegen de ster duwt, ziet hij ze buiten dansen. Of toch niet? Magisch is dat. Tot volgend jaar, ster! En bedankt.

Ik trok Zoon gisteren vóór zonsopkomst zijn jas aan en liep met hem de mist in. Als we dan toch vanaf half zes wakker zijn, kunnen we net zo goed de zon zien opkomen boven de geploegde akkers.

89
91
90

Ik hou van mist.

Tijdens zijn middagslaapje gisteren werkten mijn handen en mijn ogen in sync. Er rolde een zegening uit de pen voor Count Your Blessings.

87

Op de foto:
Tel uw zegeningen (zegeningen, niet zegelringen).  Het kleine mannetje slaapt (eindelijk, want kop vol snot) en in plaats van te (…) of te (…) of, zoals zo vaak, te (…) zit ik te knutselen. En meteen gaat de ziel in de tevredenheidsmodus. En het lijf op de plaats rust. En de gedachten op blij. (Het mag alleen geen knutselen heten want het is werk. En kunst. Maar in dit geval zijn ze hetzelfde.) Voila! De zegening!

3 thoughts on “Als je klus je kunst is

reageer

