Home

blogboostToen het vuurwerk begon, werd ik wakker in het donker met mijn zoon van 15 maanden in mijn armen. Ik hoorde de knallen buiten, niet al te dichtbij, zodat ik kon horen hoe het daveren zich over het land uitbreidde, tot ver in de verte, en ik dacht aan de vogels. Wat zouden ze doen in dat ene uur van paniek tussen twaalf en één? Ik dacht aan Man, die moest werken, waardoor ik met Zoon de jaarwisseling bij mijn moeder en haar man vierde. Een warm nieuw jaar, wenste ik hem in gedachten, in mijn buik, in mijn glimlach. Een warm nieuw jaar met ons tweeën, wij met zijn drieën. Jij, ik, Zoon. Ik dacht aan mijn moeder en haar man, beneden. Dagenlang kom ik hier altijd logeren, met Zoon, om te ontspannen en te genieten terwijl zij voor ons zorgen. Ik dacht aan hoe zij daar nu zaten, aan de Franse kaasjes en de Sancerre, en hoe ik op het uur U boven lag in het donker met mijn kind in mijn armen. Ik was inmiddels niet meer misselijk en mijn hoofd zat minder vol, maar ik bleef lekker waar ik was. De nieuwjaarswensen zouden morgen wel komen en ik wilde dit niet opgeven, dit moment. In het donker liggen met het slapende lichaam van mijn zoon tegen me aan terwijl het buiten knalde en ik alweer weg begon te dommelen. Ik was precies waar ik wilde zijn.

Fijn dat je mijn blog weer hebt gevonden in het afgelopen jaar, lieve lezer. Ik neem je mee naar 2013. Ik wens je het beste, wat dat dan voor jou ook is. Ik voel het in mijn lichaam, hoe het uit mijn tenen komt als ik de wens formuleer: ik wens je het aller-, allerbeste.

74

12 thoughts on “Oud en nieuw 2012

reageer

