Home

blogboostIk zit hier flink te schrijven. Ik schrijf een lang verhaal op, een verhaal dat over mij gaat en dat ik graag met jullie wil delen. Maar ik wil het precies doen zoals ik het bedoel, en daarom duurt het al een hele tijd. Het moet precies goed zijn. Wanneer dat is, precies goed, weet je alleen als de schrijver zelf. Net zoals je als schilder ook precies weet wanneer je eigen schilderij af is. Of als topkok wanneer je gerecht klaar is. Niks meer aan doen, van dattem. In afwachting van dat moment beleven wij hier een ondertussen. Het dagelijkse leven gaat door en Zoon zegt of doet elke dag iets verdraaid snoezigs. Ongelogen. Kerstdagen komen en gaan en het regent. De inspiratie is ver te zoeken. Alle hoop is gevestigd op de woorden die richting Het verhaal zweven, de tekst die langzaam uitkristalliseert, de foto’s die erbij gevonden worden. Kloppen ook precies straks, niks meer aan doen, van dat werk.

U bent geduldig, met zijn allen. Komt nog steeds af en toe lezen, ook al heb ik de belofte van elke dag een logje in december niet waargemaakt. Ik heb al een paar keer gespijbeld. Wat fijn dus, dat u er bent! Ondertussen (…) geef ik u gewoon een paar foto’s. Van schilderwerk in wording. Af en toe een laagje erbij, dan komt het in de loop van de maanden vanzelf een keer klaar. Het begon met een oude schets op een groot papier, van een of andere vage rode knoest, wat een prima basis bleek te zijn voor een schilderij voor Zoon. Een schilderij van zijn knuffelvos en de bekende, rode poes uit de boekjes en wie weet waar dat allemaal nog meer toe leidt. Als het eenmaal precies goed is, en af. U kent het, dat moment.

71

9 thoughts on “Niks meer aan doen

  1. Pingback: Het laatste stukje ondertussen | haal adem. glimlach.

reageer

