Home

blogboostHet kleine mannetje ontdekte zijn schaduw gisteren. Hij ging staan aan het hoofdeinde van ons bed en zag boven de headboard ineens zijn hoofd verschijnen op de muur. Hij keek, bewoog, keek mij aan, keek terug naar zijn schaduw. Hij wees ernaar en lachte. Hij speelde een soort kiekeboe met zijn eigen schaduw en keek daarna ook van mijn hand naar mijn schaduw en terug. Amazing om zo’n aha-moment gewoon te zien gebeuren. ‘Kiekeboe’ is zijn middle name, tegenwoordig. Hij springt overal achter vandaan met een blij gezichtje en een piepstem. Zijn actieve taalontwikkeling heeft even stil gelegen sinds moob, buit en Jatie, maar naast ‘mama’ en ‘papa’ zegt hij nu ook ‘kiekeboe’. En hij spreekt het uit als een soort ‘keak-a-boogie’.

38 Verder vond ik een slee. Zomaar buiten, met een briefje erop. Daar werd ik zo blij van!  Hij stond voor het huis van een oudere man. Er deed niemand open, maar toen ik de slee op de buggy laadde, zag ik de man door het raam. Ik heb gezwaaid, gewezen en mijn duimen opgestoken, en ik kreeg vanuit het donker van de woonkamer een zwaai en een kleine buiging. Dank u wel, meneer!

Toen ik Zoon gevoed en gewassen in bed had liggen, inclusief zijn pas ontdekte schaduw, belde Man dat hij later van zijn werk thuis zou komen. Zijn ruitenwissers waren gestolen. U leest het goed.

2 thoughts on “Keak-a-boogie

reageer

