Home

Andersom trouwens ook. (Klik naar vorig bericht.) Als mijn moeder de tafel afruimt, beland ik met Zoon op het vloerkleed. Dan hoeft er even niets anders dan liggen met iemand die over mij heen klimt met zijn knie op mijn adamsapppel en zijn hand in mijn oog. Gevolgd door een kwijlzoen op mijn mond. Mmmmmmwah! En mijn moeder heeft het afgelopen jaar in de dagen dat ze hier kwam logeren ook al ik-weet-niet-hoeveel wasjes gedraaid, opgehangen, afgehaald en opgevouwen. Allemaal geen ramp, normaal gesproken, die was, prima te doen hoor, maar u weet: er ligt op die manier altijd wel iets dat ‘moet’. En als mijn lieve moedertje zich daarover ontfermt, kan ik ondertussen op de vloer van de woonkamer kwijlkussen uit liggen wisselen met een giechelend en pruttelend mannetje. En ik ben een sucker voor kwijlkussen.

One thought on “Op de grond liggen kwijlen

reageer

