Home

Ik weet niet of het komt door hoe ik hem opvoed (‘Goedemorgen boom’ en ‘Kijk, een mierenpoepje’) of door zijn eigen aangeboren voorkeuren, maar mijn zoon houdt ook van regen. En het is heus niet zo dat ik hem de auto niet ook aanwijs, hoor. Of dat ik niet met hem naar buiten ren als zijn vader met een helm op de motor aan het starten is. Maar volgens mij stroomt de liefde voor alles met een levende ziel hem net zo door de botten als mij. Dat zal trouwens vast nog weer tijdelijk verdwijnen. Misschien als niemand op de kleuterschool egels stoer blijkt te vinden. Of als het hem daagt dat de meeste mensen wind lastig vinden. Probeer dan maar eens goed te blijven voelen waar je zelf blij van wordt. Dat ik als bepijpenkrulde dikkop met een maillotje over haar luier urenlang met een spin op mijn vingertje zat is ook beduidend minder geworden toen ik erachter kwam dat sommige mensen in mijn directe omgeving daar een beetje van moesten gillen. Maar die regen dus. Hij draait in zijn kinderstoel zijn hoofd naar het raam, boterham in zijn knuist geklemd, en wijst naar de spatten in het vogelbad. Zijn blik wordt glazig en hij luistert minutenlang bewegingsloos naar het ruisen buiten.

Hij spreekt vier woorden: bamp, moob, buit en jatie.
Lamp, boom, buiten en Sjakie.

Die regen dus. Ik glim, glimlach, zijg van mijn stoel, raap mezelf op, klop de boterhamkruimels met appelstroop uit mijn haar en zet de tuindeur een beetje open. Koud. Maar wel lekker dichtbij zo, die moob en dat buit.

Mijn lievelingsgeheim van postsecret.com

8 thoughts on “De moob is buit

  1. Pingback: Keak-a-boogie | haal adem. glimlach.

reageer

