Home

Het wil niet vlotten met dat bloggen, zoals u merkt. Ik weet wel hoe dat komt. Iets met een verhaal, ik snap zelf wat ik bedoel maar de woorden ervoor moeten eerst nog neerdalen.

En terwijl we daar allemaal op wachten, laat ik u even weten hoe het hier gaat. Het is fijn hier. De lucht wordt koeler. Dat vind ik heel lekker, net als die dagen met wind, wolken en zon tegelijk. En regenbuien, natuurlijk. Bij de laaste stortbui ben ik met Zoon voor het open raam gaan staan en later bij de voordeur, buiten, onder het afdakje. Hij wijzend en kijkend en luisterend op mijn arm. Grote ogen, mond een beetje open. Ik hoop dat hij hetzelfde meemaakt als ik met regen: dat al zijn zintuigen worden bediend en hij geniet. Het klettert en ruist op de bladeren van de bomen en overal waar je maar hoort. Het maakt kringen en bellen in de vijver en de lucht gaat er koel van voelen, koel en vochtig, met die onovertroffen geur van water in de lucht.

En verder… een verjaardag. Zijn eerste. Met zes opa’s en oma’s (want mijn ouders gescheiden en beiden hertrouwd) en een hoop cadeautjes en taart en zon. En zelfs glaasjes prosecco, maar zeg dat nog maar even niet tegen Zoon. Een jaar, mensen. Eén jaar. Het gaat zo snel. Zo zie je maar dat tijd niet bestaat. Elk moment in het verleden is alweer weg. En elk moment in de toekomst nog niet gekomen.

Ga naar de regen staan luisteren, mensen. Gooi het raam open en voel het vocht op uw huid. Leg uw oren over de wijde omtrek heen, zo ver mogelijk, zodat het tikt dat het spettert, en wees in de regen.

5 thoughts on “Wees in de regen

  1. Ik ken eigenlijk nog maar weinig blogs die regelmatig worden bijgehouden.. en ik lees ze zelf ook zelden nog. Maar kom hier af en toe wel even buurten hoor, want ik lees ze van jou nog altijd graag. Gefeliciteerd met de kleine man!

  2. Regen! En dat delen, met je 1 jaar oude zoon. Zoveel mooi ineens, daar. Gefeliciteerd, dat er nog vele jaren van verwondering – voor hem en jou – mogen komen. (En wat een prachtige en intrigerende foto ook.)

  3. Pingback: De moob is buit « haal adem. glimlach.

reageer

