Home

Ik maak een babyboek voor Zoon. Voor als hij straks één jaar wordt. Maar ho! trouwens eerst eens even. Want wie is er eigenlijk met de tijd vandoor gegaan? Dat doet ook allemaal maar, hè. Een jaar, potdorie. Eén! Eén jaar! Je let even niet op en hoepla, dat trekt zich al op aan de spijlen van de box. Of aan mama’s haren, dat is hem om het even. Maar goed, dat babyboek dus. Met alle koddige koppies en gedenkwaardige momenten van een eerste levensjaar als ouderwetse kiekjes in een boek. En Dymph zou Dymph niet zijn als daar niet nog een creatieve draai aan gegeven ging worden. Ik zie een boek voor me vol foto’s, illustraties en knipsels, bont en vrolijk en fris. Een fotoboek met ringband en oranje stofomslag met snoezige retro-illustraties van appeltjes en roodborstjes en plaatjes van engelen en vogels die ik -onverlaat als ik ben- uit boeken van de kringloopwinkel snijd. (Wel eerst eerlijkerwijze gekocht, hoor.) En nog veel meer. Tekeningen van grote, rode graafmachines en vuilniswagens; alles wat hier door ons rustige straatje dendert en waarvan Zoons oogjes uit zijn blonde bolletje rollen. Schilderingen van zijn slaapknuffels en de buurpoes; alles wat hem bezighoudt. Dus ik ben maar vast begonnen met tekenen en knippen. In het ringbandboek met het oranje stofomslag.

Hmmmm… appeltjes tekenen. Lekker.

Potversnot, ik had ontwerper van retrostoffen moeten worden. Of illustrator van kinderboeken. Maar Ho! trouwens eerst eens even. Want wat let mij eigenlijk?

6 thoughts on “Ho! trouwens eerst eens even

  1. Ik durf zelfs bijna te stellen dat je dat verplicht bent aan de mensheid, jouw prachtige, lieve creaties delen met de wereld. Dus hup, wordt maar eens even snel illustrator van kinderboeken.

    🙂

    • Dat heb ik docenten op twee verschillende kunstacademies ook horen verkondigen. Als je een talent hebt, is het je morele en maatschappelijke verplichting daar iets mee te doen. Ha! Ik ben erg ongevoelig voor dat soort wetten. Maar van jou kan ik het hebben, want jij bent gewoon fan. En dat is fijn.

reageer

